Co czytają i oglądają dziś Włosi
Od redakcji
UGO RUFINO Obecność Włoskiego Instytutu Kultury w Krakowie
HANNA SERKOWSKA Neo-neorealizm we Włoszech „po dobrobycie”, czyli dokąd zmierza współczesna włoska proza
POEZJA
JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI Poeci włoscy – znani, nieznani
FRANCO ARMINIO, BIAGIO GUERRERA, MARIAGIORGIA ULBAR, FRANCESCO BALSAMO, IGNAZIO SAURO, PIERLUIGI CAPPELLO Wszystko co nas zmienia. Arbitralna antologia współczesnej poezji włoskiej w przekładzie Jarosława Mikołajewskiego
PROZA
GESUALDO BUFALINO Powrót Eurydyki
ANTONIO TABUCCHI Ostatnie zaproszenie
ANDREA CAMILLERI Z chłopa król
MARTA MORAZZONI Tajemna nuta
DOMENICO STARNONE Strach
ELVIRA SEMINARA Nieprzyzwoite
ELVIRA SEMINARA Pisać o Sycylii
ESEJ
ANNA ŁABĘDZKA Od Króla Rogera i Geparda – do ostatniej siedziby Giuseppe Tomasi di Lampedusa
ANNA BELOZOROVITCH Literatura emigracyjna we Włoszech z perspektywy autorek polskiego pochodzenia
ROMAN SOSNOWSKI Czy Włosi mówią po włosku? O języku i literaturze we Włoszech
FELIETON
ANNA OSMÓLSKA-MĘTRAK Tęskniąc za Tabucchim
MARIO LUNETTA Włoska karuzela z nagrodami literackimi
JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI Ochrypła dziewczyna
FILM
ANNA OSMÓLSKA-MĘTRAK Ziemia niespełnionych obietnic
JACEK ZIEMEK Krew w kolorze żółtym. Włoskie giallo i okolice
TEATR
KATARZYNA WOŹNIAK Nowy teatr włoski
JOLANTA DYGUL O (nie)obecności włoskich dramaturgów na scenach polskich
ARTYŚCI
ARTUR BADACH Igor Mitoraj (1944–2014)
JERZY MIZIOŁEK Blask marmuru i lot anioła. Mitoraj i Piazza dei Miracoli w Pizie
ACHILLE BONITO OLIVA Sztuka jest formą obrony. O Krzysztofie M. Bednarskim
JAK WŁOCHÓW CZYTAJĄ POLACY
BOGDAN ROGATKO W cieniu Geparda
MONIKA WOŹNIAK, MIKOŁAJ RUSZKOWSKI Camilleri w Polsce
SZTUKA
PAWEŁ TARANCZEWSKI Gierymscy
OKIEM KRYTYKA
MALWINA MUS Żywot korespondencyjny – Listy Marka Hłaski
ANNA PEKANIEC Opowiedz mi naszą/moją historię (niepotrzebne skreślić?)
MAŁGORZATA SZUMNA Byliśmy ukształtowani przez literaturę
VARIA
Serce Pinokia
AUTORZY