„Nowa Dekada Krakowska” 2015 NR 3/4

NDK 2015 nr 3-4 (okładka)

Jak być dziś pisarzem francuskim?

 

POBIERZ

 

JAKUB KORNHAUSER Jak być dziś pisarzem francuskim?

KATARZYNA THIEL-JAŃCZUK Wobec Innego. O współczesnej prozie auto/bio-fikcyjnej i autobiograficznej we Francji

MARTA WYKA Żal po Francji

ANNA ŁABĘDZKA Patrick Modiano – Nobel 2014

JERZY FRANCZAK Symulator katastrof

JACEK OLCZYK Georges Perec. Budowanie tożsamości

TOMASZ SURDYKOWSKI Zmierzch literatury postkolonialnej. O tożsamości Francuzów zamorskich
na podstawie Édouarda Glissanta

MAŁGORZATA SZCZUREK Widzialni niewidzialni. Inny Paryż Alaina Mabanckou

JAKUB KORNHAUSER Bruno Dumont: Francja, czyli Bailleul i okolice

JACEK ZIEMEK Wszystko o Yvie?

JERZY FRANCZAK Współczesna powieść francuska w Polsce (notatki czytelnika)

BRIGITTE GAUTIER W niepewnym boju

 

WSPOMNIENIE

LEONARD NEUGER Pożegnanie Tomasa Tranströmera

 

POEZJA
Katarzyna Zechenter Tu i teraz; Przypadkowe spotkanie

 

ESEJ
JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI Bóg jest jak natrętna kobieta

 

CZYTANE UWAŻNIEJ

WOJCIECH LIGĘZA "Wiersz jest osobą"

BOGDAN ROGATKO Mario Vargas Llosa – raz jeszcze

 

OKIEM KRYTYKA

IWONA BORUSZKOWSKA Z daleka widok jest piękny

ELIZA KĄCKA Wnikliwość pożaru, dyskrecja słowa

MALWINA MUS „Byle jakie słowa, to byle jaki człowiek”, czyli o poczciwości krytyki

ANNA PEKANIEC Poezja (re)aktywacja

ANNA POCHŁÓDKA Odczernianie wizerunku

OLGA SZMIDT Polska to Polska

 

 

OKNO NA ŚWIAT

 

ANNA ŁABĘDZKA Paryski maj 2015

 

SZTUKA

ARTUR BADACH Galeria Faras w nowym kształcie

TOMASZ CIEŚLAK-SOKOŁOWSKI Oryginał zaginął. 100 lat „amerykańskiego” Duchampa

PAWEŁ TARANCZEWSKI Myśli towarzyszące warszawskiej wystawie Andrzeja Wróblewskiego Recto/Verso

 

VARIA

 

AUTORZY