Jak być dziś pisarzem francuskim?
JAKUB KORNHAUSER Jak być dziś pisarzem francuskim?
KATARZYNA THIEL-JAŃCZUK Wobec Innego. O współczesnej prozie auto/bio-fikcyjnej i autobiograficznej we Francji
MARTA WYKA Żal po Francji
ANNA ŁABĘDZKA Patrick Modiano – Nobel 2014
JERZY FRANCZAK Symulator katastrof
JACEK OLCZYK Georges Perec. Budowanie tożsamości
TOMASZ SURDYKOWSKI Zmierzch literatury postkolonialnej. O tożsamości Francuzów zamorskich
na podstawie Édouarda Glissanta
MAŁGORZATA SZCZUREK Widzialni niewidzialni. Inny Paryż Alaina Mabanckou
JAKUB KORNHAUSER Bruno Dumont: Francja, czyli Bailleul i okolice
JACEK ZIEMEK Wszystko o Yvie?
JERZY FRANCZAK Współczesna powieść francuska w Polsce (notatki czytelnika)
BRIGITTE GAUTIER W niepewnym boju
WSPOMNIENIE
LEONARD NEUGER Pożegnanie Tomasa Tranströmera
POEZJA
Katarzyna Zechenter Tu i teraz; Przypadkowe spotkanie
ESEJ
JAROSŁAW MIKOŁAJEWSKI Bóg jest jak natrętna kobieta
CZYTANE UWAŻNIEJ
WOJCIECH LIGĘZA "Wiersz jest osobą"
BOGDAN ROGATKO Mario Vargas Llosa – raz jeszcze
OKIEM KRYTYKA
IWONA BORUSZKOWSKA Z daleka widok jest piękny
ELIZA KĄCKA Wnikliwość pożaru, dyskrecja słowa
MALWINA MUS „Byle jakie słowa, to byle jaki człowiek”, czyli o poczciwości krytyki
ANNA PEKANIEC Poezja (re)aktywacja
ANNA POCHŁÓDKA Odczernianie wizerunku
OLGA SZMIDT Polska to Polska
OKNO NA ŚWIAT
ANNA ŁABĘDZKA Paryski maj 2015
SZTUKA
ARTUR BADACH Galeria Faras w nowym kształcie
TOMASZ CIEŚLAK-SOKOŁOWSKI Oryginał zaginął. 100 lat „amerykańskiego” Duchampa
PAWEŁ TARANCZEWSKI Myśli towarzyszące warszawskiej wystawie Andrzeja Wróblewskiego Recto/Verso
VARIA
AUTORZY